Instructional Media For Classroom

تولید محتوی کاربرد

Instructional Media For Classroom

تولید محتوی کاربرد

با سلام
ضمن تقدیر و تشکر از شما بازدید کننده ی محترم....
وبلاگ کنونی توسط دانشجویان دبیری زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان اصفهان ایجاد شده است.
شما عزیزان میتوانید جهت ارسال مطالب خود با ایمیل های زیر تماس حاصل نمایید :
engtec77@gmail.com
mehrannajafi19@gmail.com

Hi
Dear visitor appreciated and thank you ....
Current blog created by English language Teaching students of Isfahan Farhangiyan University
Your loved ones can contact us with the following emails to tell your stories:
engtec77@gmail.com
mehrannajafi19@gmail.com

آخرین نظرات

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

هشتمین همایش ملی آموزش
تاریخ شروع: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
تاریخ پایان: پنج شنبه 23 اردیبهشت 1395

مکان: تهران - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
گروه بندی: آموزش و یادگیری
[کنفرانس،همایش، سمینار ] 

Send by: Mehran Najafi 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۴۴
Mehran Najafi


 
 
دانلود با لینک مستقیم
فرستنده: مهران نجفی

Instructional Media For Classroom
Download with direct link
Send by: Mehran Najafi
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۰
Mehran Najafi

دانلود اصل مقاله با لینک مستقیم

 

تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش‌آموزان


نویسندگان

اسماعیل زارعی زوارکی ؛ حمیدرضا قربانی


چکیده

این پژوهش باهدف تعیین میزان تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش‌آموزان صورت پذیرفت. روش تحقیق شبه آزمایشی بوده و در آن از طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه‌ تحقیق کلیه فراگیران زبان انگلیسی در رده سنی 14 تا 18 سال آموزشگاه‌های زبان انگلیسی شهرستان ساری بوده است. حجم نمونه برای این پژوهش در دو گروه کنترل و آزمایش، 30 نفر درنظرگرفته شده است. 15 نفر در گروه کنترل و 15 نفر نیز در گروه آزمایش حضور داشتند. انتخاب این حجم نمونه از طریق نمونه‌گیری هدفمند بوده است. به دانش‌آموزان گروه آزمایش از طریق روش‌های آموزش معمولی و شبکه اجتماعی مجازی اسکایپ و به دانش‌آموزان گروه کنترل به‌صورت روش‌های آموزشی معمولی و بدون استفاده از شبکه اجتماعی مجازی آموزش داده شد. برای گردآوری اطلاعات از سؤالات استاندارد کتاب مربوطه استفاده شد. به‌منظور بررسی فرضیه‌های پژوهش از روش‌های استنباطی تحلیل کوواریانس چند متغیری، آزمون لوین، تحلیل کوواریانس و آزمون کولموگروف – اسمیرنف استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داده است که آموزش از طریق شبکه اجتماعی مجازی اسکایپ بر میزان یادگیری سه مهارت شنیداری، گفتاری و درک مطلب دانش‌آموزان تأثیر مثبت داشته است و درواقع نتایج حاصله وجود تفاوت معنی‌داری را در استفاده از شبکه اجتماعی مجازی نسبت به آموزش از طریق روش‌های سنتی و معمول در یادگیری این سه مهارت زبانی تأیید کرد؛ اما در خصوص تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مهارت نوشتاری دانش‌آموزان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل تفاوت معنی‌داری ملاحظه نشد. درمجموع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر میزان یادگیری زبان انگلیسی دانش‌آموزان تأثیر معنی‌داری داشته است.

عنوان مقاله

[English]

The Effect of Virtual Social Networks Usage on the Students' English Language Learning

چکیده [English]

This research occurred to determine the effect of virtual social networks usage on the students' English language learning. The method of research is Quasi-experimental and the pre-test and post-test with the control group was used. The research community includes all English language students between 14-18 years old of Sari English language institutes. The sample size of this research is 30 students. We divided them in two groups. There were 15 students in control group and 15 students in experimental group. The selection of this sample size was done by purposive sampling. We taught to experimental group by using Skype as a virtual social network and taught to control group commonly and without virtual social network. We used the standard questions of Interchange book for collecting the information. The experts have confirmed the validity and its reliability has been proved by the applying of test-retest method. To evaluate the research hypothesis the multivariate analysis of covariance has been used. This research finding showed that teaching by virtual social networks has a considerable positive effect on three language skills: listening, speaking and reading. As the tests have been conducted, the experimental group students achieved better scores. However, there was not any significant difference about the effect of virtual social networks on writing skill. Generally, using of virtual social network has a significant effect on students' English language learning.

کلیدواژگان

[English]

Virtual Social Networks, Skype, Web Based Enrichment Learning, English Language Learning, English Language Skills.

 

 
  


 

فرستندگان: آقای مهدی حسن پور, مهران نجفی

Send by: Mehdi Hasanpour, Mehran Najfi

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۴۳
Mehran Najafi